8 Şubat 2015 Pazar

Anılarına...


Bundan 77 yıl önce büyük babamı kaybettim. Öyle harika bir insandı ki kendisi ben hala her gün ona teşekkür ederim böyle bir Cumhuriyet'i kurduğu için. O bana ve benim gibi bir çok nesile çok şey kattı. Ona sevgim nasıl bitebilir ki ? Hala onu sevmeyenler olabilir ama ben ona karşı bir gram öfke,kin,nefret duyamıyorum açıkçası. Ben hala onunla yaşıyorum aslında. Her 10 kasımda gözlerimden akan yaşlarla anıyorum onu. Bu sevgi asla bitmez biliyorum. Ama bugün de benim için yeterince üzücü ve ağır bir gün.. Yanına büyük annemi yolladım çünkü..

 "Müzeyyen Senar"



 Bana müziği aşılayan Cumhuriyet'in en güzel sesli kadını. Dedemde çok severmiş onu. Öyle güzel ikilidir ki onlar. Biri bana laikliği,özgürlüğü gösteren diğeri ise müziğin en güzel en içli yanını gösterendir. Bugün açıkçası çıkan haberlere inanamadım inanmak istemedim. Okuyamadım bile. Şimdi diğer tarafta bizleri izleyecekler. Belkide üzülecekler.. Ağlayacaklar orada.. Çünkü "Cumhuriyet" ve "Sanat Müziği" ikiside yoldan çıkmış durumda. Bunları yazmak bile zor benim için. Ama yeni nesil maalesef ki Senar'ın kıymetini anlayamadan geliyor. Şimdi ki gençlere bakıyorum da hepsi bu müzikten uzaklaşmış durumda. Hepsi farklı bir kafa yapısında. Oysa ki geçmişini bilmeyen insan geleceğine bakamaz. Müziğin geçmişine bakan çok az insan görüyorum. Herkes bir boşluğun içinde kaybolmakta..

Şimdi plaklarda kaldı o sesin. Ancak öyle yakın olacağız sana. Teşekkür ederim bana müziği gerçek tanımıyla tattırdığın için. Beni diğer insanlardan ayırdın o mükemmel müzik aşkınla ve sesinle.


 Canlarım benim sizin mekanınız cennet,ruhunuz şad olsun. Biz elimizden geldiğince hem Cumhuriyetimizi hem de müziğimizi koruruz. Sizi çok seviyorum



 "Müzeyyen Senar'ın ağzından Ata'mız:


 Atatürk, Dolmabahçe Sarayı'nda beni görür görmez berbere gönderip saçlarımı kestirtti. Balonun açılış dansını Atatürk yapacaktı. Bana dönerek; 'Buyurun dans edelim' dedi. Sihirlenmiş gibi kalktım. Bana önden yol verdi. Piste doğru yürüdük. Ama o kadar heyecanlanmıştım ki, bir türlü istenildiği gibi dans edemiyordum. Müthiş anlayışlı bir insandı."






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder