22 Ocak 2015 Perşembe

O Harfini Alfabeden Çıkarmak İçin Bir Teklif

Ne güzel öğütmüş şu dünya her şeyi
Gelmiş, gitmiş,
Gelmiş, gitmiş,
Gelmiş
Gitmiş... ve ben... ve Ben.
Beni almış kıskacına

Söylesene bu çok acayip bir şey değil mi.

Ben de gitcem ve bi başka yüce ben gelcek
Bi başka sen sürüp gideceksin.

Bir baktım ki: Ben, varım.
Öncesi yok; sonrası yok.
Zaman zaten ya durmuş, ya yok.

Ben ben bile değilim.
Herşey O'ndan geldiyse
Ben dediğim şey de ne?

Benim ben olmadığım akıl almaz bişey.
Bikere bunu derken bile cümle gramatik olarak yanlış
İfade edilemez bir kavrayış bu

O'ndan parça da değilim.
Yoğunlaşmış hali miyim,
Süblimleşmiş hali mi
Her halükarda ben ben değilim

Ben neyim?

Benden başka bişeysem ben,
'O' harfini bile kullanamam bunu ifade için
Çünkü o harfi ayrılıkların harfi

***---***

Ve herşey olup bittiyse eğer
Bunca insanlar gelip geçtiler
Hala geçiyorlarsa önümden
Her sabah uyanıp işlerine
İşadamları
Politikacılar
Borsacılar
Fizikçiler
Biyologlar
Karıncalar

Bunlar ne yapıyor?
Ben bilmiyorum!
Kıpırdayacak hiçbir yer yok hayatta adeta.

Saçma sapan uluslararası bi şirketin dünyanın bilmem be ülkesindeki geçmişini dair 2000 kelime niçin yazıyorum mesela?
Niye umurumda olsun ki bu
Pişmiş aşa su mu katıyorum

***---***

Ağlamak istiyorum bir sürü
Sürüler ağlamak istiyorum
Ve beraber ağlayabileceğim insanlar istiyorum sadece
Muhammed gibi bildiğinden değil, ben bilmediğimden ağlıyorum
Fakat hiç değilse cemaat sevabı alır mıyım ki beraber ağlasak ne olur?
Hep beraber ağlamak istiyorum
Beni saran Rablerle uyumak istiyorum
O tuzlu tadla dilimde
Burnumu koluma silerek ve umurumda olmayarak
Burnumu koluma silmek istiyorum
Umuruma takmadığım tek an o çünkü dünyayı

Ve bir anda olsun bitsin istiyorum
Öylece uykuya dalalım ve uyandığımızda
Taptaze olsun; yüce biz

Niye uyanalım ki ama?
Her uyanmak bir ağlamak ister
Hangi densiz rahatsız edip de uyandırıyor bizi?
İkimizin uykusuydu dünyayı huzura salan sonunda

Ama uyanmasak; yokuz.


***---***

İpini koparmış gök taşlarından biri gibiyim
Aynı zamanda
Bir kara delik gibi
Bomboş olmayı nasıl başarıyorum

Aşk dediğim ne; kime salınıyorum ben?

Göğsümün şeffaf olmasını dilerdim Mevlana gibi
Görebilseydim kalbimin kırmızısını
Onca damarı kanın nasıl parçaladığını
Açılıp bir daha kapanamadığını kulakçıkların ve karıncıkların
Ciğerlerimin nasıl yandığını...

HİÇBİR ŞEY BİLMİYORSUUUUN, EYYYY YÜCE BEN

ve bu çok ağır...

Karanlık
Gözüm kör
Sonsuz oda
İçinde dolanıp duruyorum
Naptığımı bilmeden
Yolumu görmeden
Nerede başladığının farkında olmadan
Ve korkak ne aradığımı sorarlarsa diye buralarda

Ne yapıyoruz biz kuzum
Ha kuzum napıyoruz biz?

Tüm bu karışıklıkların
Soruların
Ve sorunların
Hükmünü koyanın sıcak bir kucaklaşma olması
Sana da çok acayip gelmiyor mu?

Cevapları değil
Soruları anlamsız kılan şeyin
Yalnız bir kucaklaşma,
Ve dudakların...

O da herşeyi onaran bir solucan deliği gibi
Ama çok daha iktisatlı
Bir seferde bin soruyu yakıyor
Bin kelle uçuruyor

Çünkü cevap yok
Sadece soru var
Ve o soruları geçersiz kılan tek şey var:

Sevgin, Sevgilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder