30 Ekim 2014 Perşembe

Emeğe Saygı Dersleri 101

 Bu sıralar kendimi rayıma oturtma çabasındayım, arayış içindeyim bir nevi. Neyin bana gittiğini, hayatın hangi tonunun gözlerimle gittiğini bulmaya çalışıyorum. Öneririm hepinize. Daldan dala, hobiden hobiye, uğraştan uğraşa... Aslında sığ biraz ilgi alanım, denediğim her şey -genelde-  oyun ve videolar çevresinde oluyor, blog hariç.
 Twitch.tv diye bir site var, insanlar burada oyun oynarken yayın yapıyorlar, bir de üzerine gırgır şamata geyik muhabbet ekliyorlar ve oynayanla beraber izleyici de güzel vakit geçiriyor. Ben de niyetlendim bir iki yayın yapayım dedim oynadığım oyunla ilgili. Açtım yayını yaptım ayarları, paylaştım ilgili gruplarda. Bir arkadaştan rica ettim yayını paylaşır mısın diye, sağolsun kırmadı paylaştı. Ben de kendi imkanlarımla reklam yaptım falan... İzleyenlerin iki tepkisi: "Tipe bak.", "4 kişi izliyor". Tipe bir şey demeyeceğim, insan kendi kendine yakışıklı diyemez. Tipsizimdir, eyvallah. Ama 4 kişi izliyor derken? Adam şunu bekliyor, ben 1. yayını açacağım, 2. yayında da Pewdiepie ile co-op oyun oynayacağım.(Pewdiepie 30 milyon takipçiye sahip ünlü bir Youtuber)
 Adama da kızamazsın ki, anası babası bir kere zor durumda bırakmamış bebeyi, bebe ev ödevi yapmaktan başka zorluk çekmemiş, ya da hayatı artık nasılsa gök kuşakları arasında mı geçiyor ne oluyorsa, bebe emek nedir bir şey üzerine emek harcamak nasıl olur, olaylar lak diye gelişmez, sabrın sonu selamettir falan yok yani bilmiyorlar. O isteyecek, iki ağlayacak "Anneeeeeğ! Berkecan'ın da ayfon 6'sı var ben de istiyorum!" "Yavrum senin 5s'in var, daha yeni aldık." "6 istiyom ben 6, nasıl hava atıcam sonra kızlara, ortamlarda millet 6 ları masaya koyarken ben nasıl 5'i koycam anne x'(" Anne de alıyor tabi. Sonra neden emeğe saygı yok? Emek kavramını öğreten yok ki saygı olsun. 5S var onu verelim.
 Diğer nokta da saygı. Saygının tanımı:Bizim insanımızda olmayan şey. Nokta net. Bizim insanımız için emek mi harcadın, bir şeyler yapmaya mı çalışıyorsun, bir yerlere gelmeye mi çalışıyorsun, kolay gelsin o zaman. Bizim insanımızın gözünde bir yerlere gelmek istiyorsan, ya bir kaç ay öncesindeki kız gibi gözün kör ama sesin çok güzel olacak, ya da Yetenek Sizsiniz'deki Bilal gibi gözün kör olup enstürmanı güzel çalacaksın. Bizim insanımız acıtasyondan anlıyor abi. Yanlış anlaşılma olmasın ben o temiz insanların engellerine laf atmıyorum, ben insanların emekler karşısındaki saygısızlığına dikkat çekiyorum. Duygusal düşünüyoruz, çok duygusal. Adam demiyor ki " Bak bu insan zamanını harcamış, şu kadar şu kadar saat uğraşmış" falan yok yani. Matematiksel hesaplar yani mantıksal hesaplar, rakamlar falan yok. İlla kolumuzu bacağımızı keseceğiz, illa yaşlı bakım evlerindeki yeşilçam oyuncularına döneceğiz.
Cem Yılmaz diyor ya abi, bizim insanımız artist acı çeksin istiyor. Anca birilerinin sırtından geçinerek bir yerlere gelen yalakalara saygı var: Kime saygı duymamız gerektiğini bilmiyoruz abi. Adam çıkıyor diyor ki "Bana 30bin lira verin Eminem olayım." Ulan o adam bizim gecekondu mahalleleri gibi sefalet içinde olan yerden, daha da beteri karavanın içinden geldi lan. 30 bin lira versek karıya kıza yedirmekten albüm yapamazsın gelmişsin 30 bin liradan bahsediyorsun.
 Her şey para olmuş gözlerde, saygı dediğin şey para olmuş. O kadar emek, o kadar harcanan zaman kimsenin umurunda değil ki! Paran mı var? Mercedes'in Bmw'en Audi'n mi var? Profil fotoğrafında birden fazla karı kız mı var? Alem de sensin kral da sensin. Kızsan daha kolay. 60 derecelik açıyla eğil kamera karşısında, fotoğrafın altına da "Popicanlar Photography" yazdım mı tamamdır. Hepiniz aptalsınız diye video çeksen bin like'in garanti.
 Bir yerlere kendi emeğinle gelmek mi istiyorsun abi? Dişinle tırnağınla çaba mı harcıyorsun? Afedersin ama sıçtın. Çünkü ne kadar olumsuz eleştiri var seni bulur. Eleştiri mi dedim, çok pardon! Eleştiri olsa başımın üstüne, onu okur dersimi alır elimden geleni yaparım! İnsanların yaptığı direk hakaret. "Sen çekme kardeş", "Sen konuşma kardeş", "Sen yazma kardeş". E kardeş sen bir götündeki boku sil, taharet nedir, taharet musluğu nasıl kullanılır onu öğren de öyle kimin neyi bırakacağına, kimin neyi yapmayacağına karar ver.
 Sonra memleket niye bir yerlere gelmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder