21 Nisan 2014 Pazartesi

Lise Notları

 Hastalık nedir ? Vücutta biyolojik olarak bazı şeylerin ters gitmesi mi ? Tam tanımını bilmiyorum aslında hastalığın.  Ama bence hastalık insanların vücüduna rutin yaşamının dışımda başka fikirlerin girmesidir. Ve içindekileri bir yerlere kusması gerekir. Çünkü her  mikrop yayılmak, her fikir paylaşılmak ister. Hasta olup da bu kusma tasına kusmayalı  uzun zaman oldu.  Özlemişim.
 Bir kaç aya Lise hayatım sonlanacak. Ben de bu Lise hayatımdaki bir kaç tecrübeme dayanarak bir kaç şikayetimden bahsedip üç beş öneride bulunacağım.
 Ben bir cemaate mensup özel bir kolejde okuyorum. Yüzde elli burslu olarak. Okulum eğitim ve ahlaki değerler açısından gerçekten çok iyi. Ortamı samimi ve arkadaşlıkları kuvvetli. Sadece erkek lerin bulunduğu bu okulda  tek cins olmanın verdiği avantajlarda var dezavantajlarda. Ama buna sonra değineceğim. Benim şuanki noktam okulun paralı olması.
 Ailem okula ortalama ayda 800 lira para ödüyor. Türkiye'de asgari ücretin yaklaşık bu civarlarda olduğunu düşünürsek bu oldukça fazla bir miktar. 9. Sınıfta bunu insan düşünemese de ileriki zamanlarda, eğer içinizde bi züppe yoksa, bu miktar sizi rahatsız etmeye başlayacak.  Çünkü ailenize bağlı okuyor olacaksınız. Ve bu da aileniz tarafından sizin üzerinizde yeni yeni beklentiler meydana getirecek. Onlara bağımlı şekillenmeye başlayacak içinizdekiler. Aileler ister  istemez 'sana o kadar emek verdik, elinden gelenin daha fazlasını yap' moduna girecekler. Ya da sen o şekilde hissedeceksin. Aslında ailen sana belirli bir yaşa gelene kadar destek olmak zorundalar. Senin eğitimine para harcamaları senin hayallerinde söz sahibi oldukları manasına gelmiyor. Çünkü seni yapmaya karar verdikleri gece bunları göze almış oluyorlar. Ama  sonradan , çoğunlukla, öyle olmuyor. Mümkün olduğunca kendi kazandığınız bir okula gitmek sizin daha rahat hissetmenizi ve kararlarınızda daha özgür olmanızı sağlayacak.
 Şimdi ikinci noktaya geliyorum, tek cins olması. Tek cins olmasının avantajları ve dezavantajları var.   Avantajlarından başlayayım. Öncelikle tek cins olmanın verdiği inanılmaz rahatlık var. Konuşmanıza dikkat etmek zorunda olmuyorsunuz. Haraketlerinizde bir kıza rezil olma korkunuz olmuyor. Espiri düzeyleri ortamda kız olmadığı için oldukça yüksek oluyor. Hocaların hepsı erkek oluyor ve Regl'li bayan hoca tribi çekmiyorsunuz. Hocalar da öğrenciler kadar rahat oluyor ve bununla paralel olarak dersler de bi o kadar  geyik oluyor. Dezavantajlarına gelelim. Bu rahatlık olayı bazen aşırıya kaçabiliyor, bunun sonucunda da rahatsız edici tablolar ortaya çıkabiliyor. Sınıfta cinsler arası rekabet olayı olmamış oluyor. 'Bir kız benden yüksek not mu aldı ya' diye düşünmeyip ' ben daha düşük not aldım' diye kapışıyorsunuz. Diğer bir dezavantajı da siz  karma ortamlara girdiğinizde sizde bir  özgüven eksikliği oluyor. Hep tek cins içinde bulunmanın verdiği rahatlıktan dolayı, karma bir ortama geçince farkında olmadan yanlış bir şey  yapılabiliyor. Ya da  özgüveniniz düşük olduğu için içinize kapanık bir hal alıyorsunuz. Bu da ileriki hayatınızdaki bazı şeyleri ister  istemez olumsuz etkileyebilir.
 Ve cemaat okulu olma kısmına geliyorum. Açıkcası okulun cinsiyet açısından karma olup olmaması benim pek umrumda değil. Tek cins ortamından sıkılmadım değil ama cinsiyet benim problemim değil. Ben karma ortam istiyorum evet, ama benim karma tanımım düşünce, fikir karması olan bir ortam. Yani ben has Müslüman, Kominist, Hristiyan, Ateist'in aynı çatı altında bulunduğu bir ortamda bulunmak istiyorum. Çünkü karma düşünceler içinde bulunmazsan kendi düşüncenin doğruluğunu ölçemezsin. Doğru olduğunu anlarsan da düşünceni iyice pekiştirir, kuvvetlendirirsin. Karşı fikirli insanların düşüncelerine aşina olursun. Birisi sana senin düşüncen hakkında bir soru sorunca  sus pus kalmayıp , karşındakinin kafa yapısını bilerek cevap verirsin.
  Devamı gelecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder