21 Kasım 2015 Cumartesi

Nasılsın?

2000'lerin başlarında aşık olanlara selamlar olsun.




Nasılsın?
Bana da soracak mısın
Umurunda mı nasıl olduğum, gerçekten mi
Yoksa sorman yine sadece nezaketen mi

Nasılsın?
Annen nasıl, üzdün mü onu benden sonra
Yoksa devam mı o dertli kadının saçlarını taramaya
Hâlâ şikayetçi mi yalancı beyazlarından
Yoksa yerini gerçek beyazlara bıraktı mı çoktan
Tırtıl kurabiye yapıyor mu hâlâ eskisi kadar lezzetli
Şimdi olsa yaşıma bakmaz hâlâ yarışırdım seninle
Ama şimdi ne sen eski sensin ne de bende o yürek
Annem hep tarifini isterdi size geldiğimde
Seni görünce söylemeye çalışırdım kekeleyerek
Ama sen konudan konuya atlamayı severdin
Ve konu hiç gelmedi tırtıl kurabiye tarifine
Anneminki de iş işte
O nereden bilsin bir avuçluk kalbime
Ne aşklar, ne heyecanlar sığdırdığımı
Bir çift göze hapsettiğimi küçücük hayatımı

Nasılsın?
Kızıl saçlı bir kız kardeşin vardı
O nasıl, biraz da ondan konuşsak
Ben hayal meyal hatırlarım
Büyümüştür, şimdi sokakta karşılaşsak
Ne o beni tanır ne ben onu tanırım
Ama severdim yumuşacık saçlarını örmeyi
Henüz şair olmamış masum bir kızın
Nihayetinde ben de onun ablasıydım
O kızıl kırmızı, ben altın sarısıydım
Bana senin çocukluk fotoğraflarını göstermişti
Ne dediysek onu inandıramamıştık hani
Birbirimize aşık olmadığımıza
Sen başını öne eğip kızarmıştın
Ben zaten sana bakamamıştım
Hep öyleydim ben
Yüzün hayal meyal, anılar hep yarım

Benim suçum mu hepsi
Yoksa beraber yazdıklarımızı sen mi siliyorsun
Ben yazmaya devam ediyorum, biliyorsun
Belki sen de hâlâ bir yerlerde o şarkıyı dinliyorsun
Şiir yazmayı pek beceremezdin o zaman
Şimdi belki çoktan şair oldun
Öyle uzun zaman oldu ki yüzünü görmeyeli
Güzel yüzün değişti mi umurumda değil
Ben senin çillerinin tanesine şiir yazan kadınım
Şimdi gel desen hiç düşünür mü bir yanım
Ya da içten içe senin gelmeni mi umarım?
Anılar yetmez mi birbirimize eskisi gibi bakmamız için
Hiç mi hatırı yok eskimeyen şarkıların
Tükenmeyen boş ümitlerimiz var sanırım
Bağışla, bana öyle baktığını nasıl unutayım!

Nasılsın?
Hâlâ cesaretin var mı şiirlerimi okumaya
Bazı şeyler tanıyamayacağın kadar değişti
Bazıları ise hâlâ bıraktığın gibi
Gel yâr
Gelip de bulamayacağın ne var!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder