4 Ağustos 2015 Salı

Hasretin Yavan Gelir

Senden ayrıldığım ilk günden beri özlemin içimde durmadan büyüdü. Sonra dayanamaz oldum bu denli özlemeğe, kendimi sık sık sokaklarına atıp nefes alır oldum.
Kavuştuk bir gün, tam ümidi kesmişken ben senden. Yaşadım seni, neyin var neyin yoksa. Yalnız yaşadım, kimseyi arkadaş edinmedim kendime. Seni hep yalnız sevdim, yürüyerek. Herkesten sakındım, kıskandım. Her sokağını zihnime kazımak için uğraştım. Ancak âşina oldum sana, doyamadım. Kader ayırdı bizi, zaman ayırdı. Özledim yine. Alışkındı bu yürek seni özlemeye. Hasretin tanıdıktı gözlerime. Nefessiz yaşamayı biliyordum, evet. Senden uzaktayken nefesimi tutmayı sevmiştim. Senden gayrı nefes almayı bile haram bilmiştim. Kader ayırdı bizi, zaman ayırdı. Özlemek, beklemek kaderimizdi ya bizim. 

Şimdi sana söylemek arzu ettiğim bir şey var. Nasıl başlanır bilemiyorum yine. Sevmeye nerden başladıysam seni, orada bir virgül gerek bana. Keçiören'de mi, Çiğdem'de mi, Çukurambar'da mı, Konya yolunda mı? Hasretin dünyayı dolaştı da bir ben sana varamadım sevgilim. Kokusu sinmiş üzerine, bu can yakan hasretin. Bana gönül koyma, dönüşüm kimedir bilinmez; ama ben senden vazgeçtim. Başka diyarları sevdim. Onların sokaklarında hasretle yürüdüm. Onlar bitmesin istedim. Onların seherleri doldu ciğerlerime. Güneşin batışını onlarda sevdim. Sana karşı hissettiğim bir sürü şeyi başka şehirlere karşı hissettim. 

Aşk yalnız sende güzel sanmıştım, yanılmışım. Bunları duymak senin için ne acı; tahmin edebiliyorum. İlk aşkım oluşun, son aşkım olmanı gerektirmezmiş; ben de yeni sezdim. Ben bir başkasının sevdiği şehri sevdim. Affet!  Artık büyümek, yaşlanmak istediğim şehir sen değilsin. Sokaklarında aşkı bulmayı ümit ettiğim şehir sen değilsin ey Ankara! Affet! 

Gökyüzünü bunca yıl boşuna uzak etmişim kendime; ben uçmayı burada öğrendim. Gizli tuzakları yoktu bu şehirlerin, senin gibi nazlı da değiller. Bir çok sevdadan geçmiş olmaları, bırak, benim yaramdır. Ama benden sonra bir başkasını sevmek sana haramdır. Sevdiğimi besle yalnızca sokak sokak. Kokusunu biriktir, alacağım olsun. Değilse şimdi hasretin yavan gelir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder