27 Nisan 2015 Pazartesi

gölge

Çok mu acı çektik,

Pek sanmıyorum.


Belki de sadece bir şeyleri bekledik.

Umudumuzu paraya çevirebilsek,

Milyarder olabilirdik.

Ama çeviremedik.

Biz de koştuk.

Her yere koştuk.

Nereye koşsak bilmiyorduk, biz de sadece koştuk.

Cidden bilmiyorduk.

Yaşama içgüdüsünden farksız bir koşu değildi.

Sadece sevmek istiyorduk bir şeyleri.

Nereye koşmuştuk nereye gelmiştik anımsamıyordum.

Ama ben tek başımaydım.

Oysa çok kişiydik ilk başta.

Düşenleri kaldırmak için durmuştuk.

Ama ben durduğumuz da tek başımaydım.

Çok güzel bir ağaç ve harikulade bir çiçek vardı görebiliyordum.

Biraz da oraya doğru koştum.

Ağaç gölgesinde yatmayalı uzun zaman olmuştu.

Her tarafım ağrıyordu.

Ölüme kadar da ağrıyacaktı biliyordum.

Bıraktım kendimi ağaç gölgesine,

Yıllar sonra bir sigara yaktım ağaç gölgesinde.

Sigaram bitmedi, ben uyudum.

Yalnızlığımla güzel güzel uyudum.

Bıraktım kendimi.

Sonra çiçek büyüdü birden, kocaman oldu.

Kendini üstüme attı sonra çiçek.

Kaldıramıyordum çiçeği.

Ölümü kaldıramıyordum üzerimden.

Birden kırılıverdi bütün ağaç.

Gölgesi gitti, bütün kıymıklar vücudumu sardı.

Acı çekiyordum bağırıyordum,

Lütfen diyordum çiçeğe kalk üzerimden.

Üstümde kocaman bir çiçek, her tarafımda kıymıklarla,

Bilmem kaç gün bağırmıştım.

Sonunda bir şey oldu.

Birden kalkıverdi çiçek.

Her tarafım kıymıktı,

Çıkartmak zor geldi yürüdüm öyle biraz.

Sonra yığıldım kaldım olduğum yere.

Hareket edemedim.

Birini gördüm, yanımdan geçip gitti.

Biri daha geldi, üzerime bastı.

Kıymıklar daha derinde, acım artık bir insanın hissedemeyeceği kadar büyüktü.

Bağıramıyordum, küfür edemiyordum, hiç bir şey yapamıyordum,

Sonra birden kalkabildim ayağa,

Her tarafım kan içinde.

Kurumuş bir tuz gölüne daldım.

Yattım, yuvarlandım ve ağladım.

Sonra hiçbir şey olmadı.

İlk gördüğüm ağaca sarıldım kalkıp,

Bedenimde hala o kıymıklarla.

Hiçbir yere varamadım o gün.

Ondan sonra ki gün, ay ve yıl da.

Hala daha bulamadım.

Ancak kıymıklar hala bedenimde.

Kalbime yakın bir yerlerde hissedebiliyorum.

Ağaç hala bedenim de.

Siz ise hala koşuyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder