22 Mart 2015 Pazar

Ayna

Bana “Çok şıksın bugün.” dediğinde sevinirdim. Eve gidip aynadan kendime baktığımda aklımdan onlarca şey geçerdi.
Bana “Çok yakışıklısın.” derdi. “Burnum hariç mi?” diye sorardım. “O da dahil.” deyip gülerdi yeşil gözleriyle. Aynada burnuma bakmaya başladım. Sonra bazı şeylerin ayna ile değilde insan gözüyle daha güzel olduğuna inandım. Aynaya değil de insana güvenmeyi. Bir akşam yemeğinde tabağına altı köfte ama kendi tabağına bir köfte koyan annenin güzelliği sizce aynada mıdır? Ya da gecenin bir yarısı sessizce yanına sokulup “Abi bu gök gürültüsü senden korkar mı?” diye sorup yanına yatan bir kız kardeşin güzelliği. Sabah kahvaltısında bir şey yemeyip, çayını alıp balkonda bir sigara yaktığında arkadan sana sarılıp da “Ablasının baş belası yine ne derdin var senin?” diye soran bir ablanın güzelliği. İnsan gözü bile yetmez bazen bu güzellikleri görmeye. “Baba para versene ya çarşıya gideceğim” dediğinde elini cebine atıp çıkarttığı iki kağıt paradan büyüğünü sana veren babanın değerini. Seni her halinle seven insanların güzelliğini yalnızca sen görebilirsin. Ve sadece onlar senin güzelliğini görür.
Sen ise aynaya baktığında bir “Hiç” görürsün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder