29 Ekim 2014 Çarşamba

Başkalarının Hayatını Yaşayanlara

Ne pislik insanlar olduk be?! Ne egoist insanlar olduk be?! Tek düşüncemiz "adım çıksın, fame olayım, popi olayım, paylaşacağım resmi kaç kişi beğendi, durumuma su kadar yorum geldi, arkamdan şu kadar konuşuldu, bu benim eserim, Burak değil, Prof.Dr.Ebesinin.Ünvanı Burak..."
 Ya abi bir insan her gördüğü yansımada kendisine bakar mı ya?! Bu neyin egosu bu neyin artist görünme çabası?! Bir insan neden sanki herkes kendisine bakıyormuş gibi her saniye kendini düzeltme ihtiyacı hisseder!? Ne bu ego ne abi!? 
 Bi kendimi salıverip kendim olamıyorum ya. Yiyosa bi evde olduğun gibi ol. Bi tek başına nasılsan öyle ol. Bi rahat ol, sokakta olmak istediğin gibi ol! Varsın saçın düzgün olmasın, varsın ayakkabın marka olmasın, iki saniye kendini rahat bırak, beynini boşalt. Yok! 
 Bırak modayı takip etme, dinleme popüler müzikleri, twitterinda #directioner #belieber #navy #stan yazmasın!
 Soruyorum, kendime ve sizlere: Yaptıklarımızdan kaçını gerçekten ama "gerçekten" kendi iyiliğimiz, mutluluğumuz, rahatlığımız için yapıyoruz. Kaçımız götümüzü başımızı kendi mutluluğumuz, rahatlığımız için toplu düzgün tutuyoruz? Kaçımızın istediği meslekler bizim iyiliğimiz için, bizim mutluluğumuz, huzurumuz için. Kaçımız yaptığı seçimlerde makam mevki ünvan umursamaksızın mutluluğumuzu huzurumuzu düşünüyoruz?
 Kaçımız başkalarının pohpohlayacağını düşünmeyerek seçimlerimizi yapıyoruz? 
 Bu bencillik mi? Mutluluğu içimizde yaşamadan nasıl başkalarının mutluluğuna vesile olacağız? Kendi içimizde rahatlığa erişmeden nasıl başkalarını rahata eriştireceğiz? Kendimize yardım edemiyoruz başkalarına nasıl edeceğiz?! Ben bencil pislik bir insan olalım demiyorum, ben önce kendimizi sonra insanları düşünmeliyiz, yoksa ikisinide yapamayız diyorum. 




 Diyorum diyorum, ben bile yapmıyorum!

2 yorum:

  1. Yazınız Mevlana'nın bir sözünü getirdi aklıma; "Mum olmak kolay değildir. Işık saçmak için önce yanman gerekir." Kendimizi yakamazken nasıl başkalarına ışık olabiliriz ki?

    YanıtlaSil