25 Şubat 2013 Pazartesi

Medyanın Köpekleri


Radyoyu açıyoruz. Saçma sözlere sahip müzikler. 1 hafta geçiyor açıyoruz, piyasada yeni bir sürü müzik çıktığı halde hala aynı sanatçının aynı müziği. Ne zaman gidiyor o müzik?  Aynı sanatçının farklı bir müziği çıkana kadar.
Facebook 'a Youtube'a bir video yayılıyor. Dünya çapında ün salıyor. Ne zaman gündemden düşüyor?  Sosyal platformlara yeni bir popüler video salınana kadar.
Dünya çapında bir olay oluyor. Herkes duyuyor ve herkes tarafından konuşuluyor. Günlerdir gündem de kalıyor. Ne zamana kadar?  Medya o haberi kaldırana kadar. Sonra kimse konuşmuyor.
Dikkatinizi çekti mi bir şeyler?
Gündemde ne kadar kalınması isteniyorsa o şey, o kadar kalıyor.  O şeyin ünlü olunması yayılması isteniyorsa çok güzel yapılıyor.
Örnek verelim mesela. Ben Rihanna dan girmek istiyorum konuya. Rihanna'nın ne pislik olduğunu nasıl bir örgüte bağlı olduğunu az çok internetle haşır neşir olanlar duymuştur. Onu geçtim şimdi. Rihanna'nın şarkılarına bakıyoruz.
Umbrella adlı şarkısı buyurun linki.
http://m.youtube.com/watch?v=CvBfHwUxHIk
Şu şarkının yarısı 
'You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh eh eh eh)'
diye geçiyor. Anlamı 'Şemsiyemin altında durabilirsin. Ella eh eh eh Şemsiyemin altında eh Oh ah uh ye Şemsiyemin altında durabilirsin...'. Yarısı bununla geçiyor şarkının. Ve bu şarkı radyolarda 1 ay kalıyor. Youtube'da milyonlar bunu dinliyor. Türkiye'de de bir sürü insan dinliyor. Çoğunun şarkının anlamından haberi yok.
Şimdi Rihanna'nın başka bir şarkısına bakıyoruz. Şarkının adı Man Down. Buyrun linki. http://m.youtube.com/watch?v=sEhy-RXkNo0
Bu şarkının yarısı da 'Rampapapam Rampapapam Rampapapam, Man down' diye geçip gidiyor. 200 milyon insan izliyor. Klibini izleyen  insanların beyni yıkanıyor. 
Şimdi de yine Rihanna'dan Where Have You Been geliyor. Şarkının yarısı 'ver hev yu bin on May layf layf layf' diye geçiyor. Klibinde de bol bol subliminal var maşallah. Youtube'a yaz görürsün.
Şimdi Justin Bieber'a bakıyoruz. Zirve yaptığı şarkısı Baby. Buyrun linki.
http://m.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4
Elemanın şarkısı 800 milyon dinlenmiş. Şarkı genelde
Baby, baby, baby ohhh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
İle geçmekte. Şarkı sözlerini araştırın-her şeyi ben mi yapıcam-inanılmaz saçma. Ve bu eleman Amerikanın Yetenek programından bu kadar ünlü oluyor. Bizim Bayhanda 3. olmuştu kimsenin umrunda değil şimdi. Ve bizim ergen kızlarımız, Justinin daha bunların varlığından haberi olmayan kızlarımız, biletlerini alamadık diye kendilerine zarar verip, ailelerine zorla aldırarak, onları zor duruma düşürüyor. Allah akıl fikir versin diyip devam ediyoruz.
Sırada One Direction var. 5 tane eleman toplanmış dünyayı sallıyorlar. Bilmeyenlere söyliyim, bunlar İngiltere X-Factor yarışmasındaki ayrı ayrı yarışmacılar. Juri diyor sizleri bir araya getirelim, albüm çıkaralım, genç kızlar köpeğiniz olsun. Bu elemanların şarkılarıda saçma sapan. YouTube derya deniz bakınız ordan.
Gangnam Style var bir de. Adamlar bir şarkı ile dünya da ünlü oldu. Başka hiç bir şarkısını bilen yok adam akıllı.
Bir sürü farklı alanlarda bir sürü farklı örnekler mevcut. Sen giriyorsun Twitter'a, Facebook'a, bir arkadaşın paylaşmış oluyor bunlardan birini, ya da YouTube da önerilerde görürsün. (YouTube daki bu olayın başını da Vevo çekiyor.) Arabaya binersin radyoda çalar durur. Bir yerde karşına çıkar illaki. Ve bi anda yayılır bunlar.
Bunların amacı, geri kalmış ve gelişmekte olan ülkeleri, gelişmiş ülkelere özendirmek, oradaki bütün zorlukları perde arkasına alarak oraların bütün cazip gelen güzelliklerini ortaya koymaktır. Ve genelde hedef genç kitledir. Biz de çok güzel yiyoruz bunları. Sonra vatanına milletine ecdadına söven bir nesil oluşuyor. Sonrada memleket iyiye gidiyii.
Gözünüzü açın biraz. Elalemin sizi istediği gibi yönlendirmesine izin vermeyin. Gözünüzü açın.

5 yorum:

  1. Hocam tamamen katiliyorum size. Ben amerikada okuyan bir lise ogrencisiyim. Buradaki gencligin beyni yikanmis resmen. Tuketim toplumu olmuslar. Ayni planlari turkiyedede uyguluyorlar ve turkiyenin hali malum. Ataturkun ideallerine saygisi olmayan, atalari osmanli padisahlarina kufur eden nesil cikiyor ortaya. Bende turkiyedeydim ancak kurtardim kendimi. Ozel ve egitim seviyesi cok yuksek bir okulda okumama ragmen amerikada buranin gencligi yine gerizekali yine gerizekali. Okulda muhattaplarim kim biliyormusun hocam ? Ogretmenler. Burasi cok acik bir okul o konuda canin sikildigi zaman ogretmenin evine gidip selamin aleykum :) diyip kahve icip sohbet edebiliyorsun onlarla. Bu nesilde bir sorun var bence kendi neslimden utaniyorum. 77 yasinda kibris savasinda ingiliz diplomati olarak gorev yapmis eski ingiliz gizli servis ajani ve oxford mezunu ingilizce ogretmenim ile yaptigim gibi kimseyle konusamiyorum. Adamla oturup tartisabiliyoruz cunku ikimizinde bilgisi ve ilgisi var bu konularda ve zevkde aliyoruz. Haftada 2 kere evinde ziyaret ederim onu ve okudugum kitaplar hakkinda, tarih hakkinda, sosyoloji ve psikoloji hakkinda ve birsuru benim icin ilgi cekici konu hakkinda. Benim yasitlarim ne hakkinda konusuyor ? Yok o film cok iyi yok bu film cok iyi, yok o kiz cok seksi. Benimle ayni fikirleri paylasan 1-2 turk arkadasim haricinde yasitlarimla mantikli bir konusma yaptigimi hatirlamiyorum. Anlamayamiyorum sahsen kendi neslimi. Bir aski anlatan, hayatta cekilen zorluklari anlatan guzelim turkulerimiz yerine nasil dinliyorlar bu boktan one direction ve turevlerini. Dunyada guzel muzik 1995'den sonra yokoldu. Guns'n Roses gibi muhtesem bir grup bile Chinese Democracy dedikleri rezalet bir albumle ortaya cikiyor 2008'de. Ben sahsen dogdugumdan beri sosyal medyayi kullanmadim desem yeridir. 6. siniftayken bazi arkadaslar "aa senin facebook hesabin yokmu ? " dedikleri icin bir hesap acmistim baktim neymis ne degilmis diye. 15 dakika sonra dedim bu ne allahini seversen o zamandan beri girmiyorum. Yok twitter'mis yok instagram'mis hic eksikligini duymadim hayatimda. 1 tek donanim haber foruma ve 2-3 yabanci siteye girerim siklikla oda eglenmek icin bazen tavsiye istemek bazen ise dertlesmek icin. Kitleleri gerizekalilastirmak icin ortaya cikartilmis birseydir sosyal medya kanimca. Biraz uzun oldu ama icimi dokeyim dedim hocam ulkenin sizin gibi olaylari kavrayan akli basinda kisilere ihtiyaci var. Ben daha fazla dayanamadim kactim turkiyeden. Size tavsiyem en kisa zamanda aynini yapmaniz cunku cok fazla kalirsaniz koyunlasmaya baslarsaniz ne kadar istemesenizde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata benim gibi bakan insanları bulamadım şu zamana kadar,tebrik ederim dostum. Ama benim senin gibi buradan kaçma gibi bir düşüncem yok.Elimde fırsatım var ama kaçmam.Kaçmak korkaklıktır,vatanımı bu o.ç larına kolay kolay
      bırakmam,az da olsa çevremdekileri elimden geldiğince bilinçlendirmeye çalışıyorum.1 insan 1 insandır.

      Konuşmak istersen GMAİL den mesajlaşabiliriz.

      mesuttkgz@gmail.com

      Sil
  2. :D hocam dediğin adam çocuk :D benim arkadaşım olur kendisi düşünceleri doğru ama anlatım tarzı bana çok çocukca ve komik geliyor. Ben sana tamamen katılıyorum ama bunu türkiye'de belli ortamlar dışında söylemek zor. Türk'üm diye gurur duyamıyorum. Türk insanının çoğunluğu aptal ve koyun ve daha da kötüsü okuyup da adam olduğunu sananlar da belli bir kısıma koyun deyip kendi aptallıklarının ve aslında kendi koyunluklarının farkında değiller. Ben de ilk fırsatta yurt dışına kaçcacağım

    YanıtlaSil
  3. Merhaba kardeş,
    her ne kadar donanım haberden tanısak da blogunu,gerçekten yazılarını beğenmeye başladım.takipçinim bundan sonra ;)
    beynine ve klavyene sağlık.
    devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil