2 Mayıs 2014 Cuma

Lise Notları(4)

 Bu yazıyı yazmadan önce kafamda "Lise hayatınız boyunca ciddi bir ilişkiye girmeyin." diye giriş yapmak vardı. Sonra kendi kendime kızdım. Çünkü, ilişki denen şeyi bilinçaltımızda "ciddi-ciddi değil" diye gruplandırmışız. İzlediğimiz diziler, filmler, okuduğumuz kitaplar vs. bu düşüncede büyük payı olan etkenlerdir. Ondan dolayı yazıya girmeden önce bu konuya değinmek istiyorum.
 İlk insan çoğu inanışta Adem'dir. Ardından da Havva gelmiştir. Yani insan bir çift olarak yer yüzüne inmiştir. Yaradılıştan gelen bir "çift" oluşumu vardır. Erkek, kadın için bir ihtiyaç; kadın da erkek için bir ihtiyaçtır. Cinsel etmenleri bir kenara bırakırsak  insan; güveneceği, hayatını paylaşabileceği, sıkıntılarını, dertlerini, sevinçlerini, sırlarını paylaşabileceği bir yoldaş, dertdaş, sırtdaş, hayat arkadaşı ister. Bunun sonucunda yaradılıştan gelme bir "Çift" kavramı oluşur. Günümüzde öyle bir algı ile besleniyoruz ki, böylesine kutsal bir şeyi "Ciddi- Ciddi değil" diye ayırıyoruz. Çocuk oyuncağı yapıyoruz bir nevi. Şimdi yazımıza dönelim. Lise hayatınız boyunca arkadaşlık dışında bir kız erkek ilişkisine girmenizi önermiyorum.
 10. sınıfa girmeden önceki yaz tatilinde, kurban bayramının ilk günü, bana bir mesaj geldi facebook denen illetten."Merhaba kazandibi, rüyamda seni gördüm, kötü durumdaydın, arıyıp hem bayramını kutlamak hem de halini hatrını sormak istedim ama telefonun olmadığı için arayamadım. Ben de burdan yazayım dedim" tarzı bir şeydi.17 yıllık hayatımın 2 buçuk yılını feda edeceğim biriyle konuşmaya başladığım ilk gündü. Ortaokuldan tanıdığım bir arkadaşımdı. Ben de cevap verdim "İyiyim, senin de kurban bayramın kutlu olsun..." falan filan. Net hatırlamıyorum çoğunu. Ben de numaramın olmadığına dahil sarf ettiği cümlelere ithafen numaramı verdim. Konuşma telefona kaydı.
 İlişkimizin ilk bir buçuk yılında şunu hep demşizdir birbirimize: "Biz nasıl bu hale geldik. Nasıl bu kadar yakın olduk birbirimize." Bunu hala sorarım kendime. İnanır mısınız, cevabı yok. Biz bir anda birbirimize yakınlaştık. Birbirimizin en iyi dostu olduk, birbirimizin sırdaşı olduk. Sabahdan akşama kadar konuşur olduk. Sonra midemizdeki tırtılların koza örmesini hisseder olduk. Ardından tırtılların kozada bekleyişi, sonra kozadan çıkan güzel kelebeklerin kanatlanıp midemizde uçuşması... Her şey bir anda oldu gibi geldi bana, ama aslında birbirimize açılmak için 2 ay bekledik. Sonra, adettendir, ben açıldım. Sonra çıkışı olmayan bir yola girdik.
 Açıldıktan sonra bir durgunluk olur. Çekinme dönemi falan, şu an onları yaşadık mı yaşamadık mı hatırlamıyorum. 10. sınıf hayatımda bir siyah nokta gibi zaten, çoğu ayrıntıyı hatırlamıyorum. Her şey toz pembe giderken, bi anda çeşitli bahaneler çerçevesinde ayrılıverdik. Sömestrdı.
 O zaman benim düşüncelerimin çocuk olduğu bir evreydi. Tamamen yıkıldım desen yeridir. Derslerde boyuna uyumaya başladım, insan ilişkileri taban yaptı, kimseyle konuşmaz oldum. Üst baş dağınık, tip kayık, gülmeyi unutan, saçma sapan bir tipleme. Hayatım kaydı yani özetle. O halde bir dönemi geçirdim. Ardından aklıma bir fikir geldi. Doğum gününe bir video hazırlayacaktım.
 Bir metin oluşturdum kendim. Kafamda metindeki her cümleyi bir insan söyleyecek şekilde oluşturulacak bir video vardı. Yapması, montajlaması, sonra bu videodan O'nun haberdar edilmesi...
 Zordu. Ama imkansız değildi.
 

2 yorum:

  1. maziye tırmananları görünce dayanamadım..yazar değilim,4 yıldır kıyı köşe blogları okuyorum,hiç yorum yapmadım...liseyi bitireli 8 sene oldu..lise 4 yıl..hesaplayın çok yaşlı ve evli değilim..ve erkek ve ela gözlü olduğumu anlayacaksınız..delikanlı adam 41 numara ayakkabı giyer..annem babam ayr,ı babam dünyadan ayrı,annem benden ayrı..evlenecem yakında,alfa romeo hastası ve sahibiyim..şu an canım biraz sıkkın diye yazıyorum galiba,yazı bitene kadar silmezsem canımın sıkıntısı bitmemiştir..
    baktım biraz yazılara, aslında on numara dalga geçilebilir ama evlilik arefesinde mazallah başımıza gelir,töbee..
    yaşanacak her şeyi yaşamış modunda yazılar ve onu geçen nasihat veryansınları..lisedeyken aşık olmayınız,öğretmenler takar siz takmayınız,notunuzu kabulleniniz bla bla..
    derdim başka..şaşırdım; birazcığından garipsediğim insanların hallerini görünce..fon müziğine büyüdüm bebeğim.belalım,sanatçı dramı fon müzikleri koydum ve yazdım..okunması problem mi; en az sizin ki kadar okunur şüphem yok..
    evet kazandibi..
    kabul büyüdün; tek eşli ilişkiyi büyüttün,büyüttün,sonra patladı..oldu be aslanım;neyin edebiyatı bu..bak duygusallğın dibine vurup yutuba deli dumrul vidyo çakmıssın;düşünme artık..hem amerikaya gittiğine göre durumunda iyi; üniyi de dışarda oku bak hyat ne kadar farklı..o kadar zor değil hem;en azından onlarca kişiye sıçımtrak bir yazıyı okutmakdan kolay..la oğlum yutuba vidyo ne la..inan bi kaç sene sonra o halini pc ye kaydeden biri fena senle dalga geçecek.değer miydi bu yarak kürekliklere..öyle fırlama bir arkadaşın var di mi,yoksa ben kaydedeyim hemen..
    ilkokul sevgilisi olur insanın;her anı duygusal..duygu?;ders çalışmak,ders çalışmak,dersten kötü alınca ağlayıp iyi halde dondurma..dersaneye gidiliyosa çarşı turlamak..
    lise aşkı;sen de yazmışsın aşkın 2 harfli hali..erkeksen 3 harfli..biraz farklısın salt aşk yaşayayım demişsin;olmamış be aslanım...çok merak ediyorum neyin tribini yaptı sana bu kız..senin gibisini bulup..feys şifresi alıp sonra niye değiştirdin diye ayrılır mı la insan..la oğlum bu kızla evlenilir mi..la yoksa neyse..sakın sakın evlilik spotları denemediniz umarım,başına iş açma..ara tavsiye salla aslan sınava girdiysen yerleş bi yerlere yok puan kötüyse kolombiya da falan oku..bak hayat ne kadar tatlı..
    ataist değilim..türkü dinliyorum..namazlarım 3 yıldız,bugun değil ama genelde oruçluyum..yani sözüme inan kulak ver bana..yaşamak zor olsa da yollar dikenlerle kaplı değil..ayrılık müebbet yatsa da sen özgürsün..bu dünyada göğüsleri senden daha büyük biri için melankoli yaşanmaz..numarasını,twitterini,feysini silme..o orda kalsın,yutubdan vidyoyu sil ya da uzmanlaş bunu iş oalrak yap;100 liraya 15 dakkalık vidyo çekenler var sen de dene..bi dakka flaşhda xpriya8 tanıtımı var deri kılıf hediyeli aa yüzükte var..ben onu izliyecem,bi gün tanışırsak yüzük senin..lan 10 tane bak 100 lira..bu dampinge müsade edemem..
    hadi adam olunuz,annene babana selam..öperer delikanlı..şiiir yazmayın lan buraya...

    YanıtlaSil