25 Mart 2015 Çarşamba

Umrumda Değil

İçimde halledemediğim bir şeyler var
Belki de o yüzden üşümekten rahatsız değilim
İçimde sen varsın ve ben üşüyorum
Herkesin hatırına sevdiğini getiren bir şiir yazıyorum 
Öznesi sensin ve böyle bir şiirden haberin bile yok 
İşin kötüsü, o şiiri okusan aklına kimin geleceği belli değil 
Bu yüzden de korkuyorum 
Bunun bir açıklaması yok işte 
Korku sevginin istenmeyen kardeşi 
Çaresizce yazı bekliyorum
Delirircesine delirircesine 
Bir şeyler karalıyorum 
Ama umrumda değil ne yazdığım 
Nasılsa ben içine seni koyuyorum 
Herkes sevdiğini buluyor 
Ben seni yazıyorum
Onlar bir başkasını okuyor 
Ne garip, değil mi, şair olmak
Ya da aşık olunca kendini şair sanmak
Dünyanın en tapılası aşağılık duygusu
Sanki hayatının her yerinde o varmış gibi
Her fırsatta onu yazmak
Sonra gerçekle yüz yüze 
Bandı başa sarmak 
Neden benim olmadığını sormak
Nasıl benim olacağını kurgulamak 
Sonra denk gelen bir mısrayla alt üst olmak 
Belki sen de bilirsin 
Belki de öznesi benim sende 
Ama bu umrumda değil 
Benim aşık olmam değil, şair olmam gerek



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder